مقالات

تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو می توان از لیزر جهت تسریع فرآیند رشد موهای کاشته شده استفاده کرد.

لیزر تراپی یکی از روش‌های درمانی است که با استفاده از تابش پرتوی متمرکز عمل می‌کند. نور لیزر قابل تنظیم در طول موج‌های مختلفی است که امکان درمان نواحی گسترده‌تری را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. در واقع بهره گیری از لیزر کم توان و سرد بعد از کاشت مو موجب افزایش جریان خونرسانی در پوست سر شده و باعث می گردد که گلبول های قرمز خون مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را در کوتاهترین زمان ممکن به فولیکول های موهای کاشته شده برسانند و از طریق تقویت فولیکول ها، باعث رشد سریع تر و ضخیم تر آنها شوند. علاوه بر این، لیزرتراپی پوست سر پس از کاشت، باعث تحریک متابولیسم فولیکول های مو و رشد آنها خواهد شد، به طوری که موهایی قوی و مستحکمی رشد خواهند کرد.

 

مزایای لیزرتراپی مو

از مهم‌ترین برتری‌های روش لیزر درمانی برای مو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تحریک فولیکول‌ها برای رشد مجدد مو
  • توقف ریزش بیشتر مو
  • افزایش تراکم مو
  • بدون درد
  • غیرتهاجمی
  • بدون عوارض جانبی شایع
  • قابل استفاده در خانم‌ها و آقایان با هر بلندی مو

 

نحوه انجام لیزر تراپی مو

در طول جلسه درمان، دستگاه لیزر درمانی بالای سر قرار می‌گیرد. کلاهک لیزری یک ابزار ثابت است که در آن تعدادی دیود لیزری قرار دارد که ظاهر آن کاملاً شبیه به مو خشک‌کن‌های کلاهی مورد استفاده در سالن‌های زیبایی بانوان است. دیودها طول موج و فرکانس به خصوصی از نور را منتشر کرده و به این ترتیب باعث درمان فولیکول‌های مو با نور کم توان می‌شوند. بسته به میزان گستردگی ریزش مو، جلسات درمان می‌بایست به مدت حدوداً 6 ماه به صورت هفتگی تکرار شوند.

این روش نور ایمنی را به پوست شما منتقل می‌کند. نور تابیده شده همانند آب و مواد مغذی که منجر به رشد گیاه می‌شود، به فولیکول‌های مو می‌رسد. انرژی این پرتوها توسط فولیکول‌های مو جذب شده و میکروسیرکولاسیون (گردش بهتر جریان خون) افزایش می‌یابد.

مراقبت های بعد از لیزرتراپی مو

  • تا 48 ساعت از حضور در اماکنی نظیر استخر، سونا، جکوزی خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. گرم شدن سطح پوست سر، تأثیرات لیزر را از بین می‌برد.
  • دارو و پمادهایی که توسط پزشک تجویز شده‌ است را خریداری و به موقع مصرف کنید.
  • ژل‌های مرطوب کننده و آنتی بیوتیک ها را طبق نظر پزشک خود مصرف کنید.
  • در این مدت از کشیدن سیگار خودداری کنید.

ماندگاری لیزر تراپی مو

بسته به شرایط مراجعین و نوع پوست و موی آنها، مدت زمانی که طول می کشد تا نتیجه حاصل از این شیوه درمانی، بروز کند، متفاوت است. به طور معمول پس از 3 ماه علائم اولیه تأثیر لیزر بر ریزش مو نمایان می شود. نتیجه حاصل از لیزرتراپی ریزش مو، در صورت شرکت در تمام جلسات تجویزی پزشک و رعایت نکات مراقبتی که توصیه کرده است تا مدت زمان زیادی می تواند ماندگار باشد. بسته به میزان گستردگی ریزش مو، جلسات درمان می‌بایست به مدت حدوداً 6 ماه به صورت هفتگی تکرار شوند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، علاوه بر جلساتی که زیر دستگاه لیزر قرار می‌گیرید، یک سری داروهای مخصوص مراقبت از مو و رشد مجدد مو به شما داده می‌شود که همراه با لیزر درمانی از آنها استفاده کنید.

هزینه هر جلسه لیزر تراپی مو

مسائلی مانند مدل و مارک دستگاه ، موقعیت مکانی کلینیک ، مهارت پزشک و شرایط فرد مراجعه‌کننده همگی در هزینه لیزر تراپی مو دخیل می‌باشند و هزینه با توجه به این مسائل برای هر فردی مجزا تعیین می‌شود.

عوارض لیزر تراپی مو

به دلیل اینکه در روش لیزرتراپی مو از لیزرهای کم‌توان و ملایمی استفاده می‌گردد، حرارتی از این لیزرها به پوست تابیده نخواهد شد و از سوی دیگر این نوع لیزرها، تمامی استانداردهای ایمنی جهانی و قانونی را دارا هستند، لذا هیچ نوع آسیب ناشی از سوختگی و تغییر رنگ ‌بر روی پوست ایجاد نخواهد شد.

لیزر کم‌توان در ساختار بافت‌های مولکولی نیز تغییری ایجاد نمی‌کنند؛ زیرا از لحاظ ایمنی، این نوع لیزر در بین کلیه دستگاه‌های لیزر زیبایی در کلاس IIIA قرار دارد. در کلیه مواردی که تاکنون لیزرتراپی مو انجام‌شده است، هیچ عوارضی گزارش نشده است.

5 نظر در “تاثیر فوق العاده لیزر تراپی بعد از کاشت مو

  1. ایرج گفت:

    بهترین گزینه برای کاشت مو اصفهان قطعا دکتر سلیمانی هستند

  2. مهدی شکوهی گفت:

    واقعا در برخورد و تخصص حرف اول رو میزنید. متشکرم

  3. saba گفت:

    خداروشکر کاشت موی من با موفقیت و بسیار طبیعی اینجا انجام شد. ممنون از اقای دکتر و تیم حرفه ای شون

  4. reza گفت:

    چقدر خوبه این کاشت مو باید انجام بدم انگار

  5. خدابنده گفت:

    بهترین کاری که انجام دادم کاشت موهام پیش شما بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *