مقالات

زیبایی شما ارزشمند است/تزریق چربی

تزریق چربی

در طول زمان زیبایی صورت و بدن شامل طرفداران بسیاری در جهان بوده است.

هدف از بهبود ظاهر صورت و بدن ،افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر خود است . این روز ها در عصری که توجه بیشتری به ظاهر و جذابیت شخصی می شود ،روش ها و متد های متنوعی برای بهبود ظاهر صورت و بدن به وجود آمده است. یکی از این روش ها که امروزه با استقبال گسترده ایی روبه رو شده است تزریق چربی است که در زیر به شرح آن می پردازیم.

تزریق چربی چیست ؟

تزریق چربی یا همان لیپو فیلینگ یک روش جراحی زیبایی است که درآن چربی از نقاط مختلف بدن مانند شکم ، ران یا بازو گرفته می شود و سپس به بخش های دیگری از بدن که نیاز به حجم یا شکل دهی بیشتری دارند تزریق می شود . این فرایند به عنوان فرایند جراحی ترمیمی چربی نیز شناخته می شود  و از جمله کاربرد های آن می توان به افزایش حجم سینه ، تغییر شکل نواحی صورت و تقویت مولفه های بدنی اشاره کرد.

قبل از تزریق چربی ، پزشک شما باید شما را ارزیابی کند که مطمئن شود شما برای این روش مناسب هستید و چربی کافی برای انتقال در دسترس دارید .معمولا چربی از بدن شما از طریق لیپوساکشن جمع آوری می شود وسپس با استفاده از سوزن های نازک به مناطق مورد نظر تزریق می شود .

مزایای تزریق چربی:

تزریق چربی یک روش محبوب در جراحی زیبایی است و برخی از مزایا و فواید آن عبارتند از:

  • طبیعی و طولانی مدت بودن : چربی از بدن شما گرفته می شود و در مناطق دیگری از بدن شما تزریق می شود ، بنابراین نتایج طبیعی ترو طولانی مدت تر نسبت به جراحی های دیگر مانند پروتز پلاستیکی است .
  • حلاقی مجدد: چربی موجود در بخش هایی از بدن شما که مایل به کاهش آن هستید ، مانند شکم یا ران و بازوها ،حلاقه می شود .این به شما این امکان را می دهد که بخش دیگری از بدن خود را با آن تغذیه و تقویت کنید.
  • عدم واکنش نسبت به مواد خارجی: چربی استخراج شده از خود بدن شماست ، بنابراین خطر رد شدن چربی توسط سیستم ایمنی بسیار کمتر است.
  • اصلاح و شکل دهی بیشتر : تزریق چربی یک روش قابل تعدیل است و به شما این امکان را می دهد که شکل و حجم دقیق تری را در مناطق مورد نظر به دست آورید و پزشک می تواند مقدار چربی تزریق شده و محل  تزریق را به طور کامل کنترل کند.
  • زمان بهبودی کوتاه تر: معمولا زمان بهبودی برای تزریق چربی کمتر از جراحی های بزرگتر مانند پروتز پلاستیکی است . با این حال ، همچنان نیاز به مراقبت و پیگیری پس از عمل جهت جلوگیری از عفونت و مشکلات مربوط به ترمیم وجود دارد.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از تصمیم گیری در مورد تزریق چربی بهتر است با یک پزشک متخصص در جراحی زیبایی مشورت کنید و او را درباره توقعات و شرایط خاص خود مطلع سازید .

شاید همیشه استقبالی یا نیازی به روش های زیبایی صورت و بدن نداشته باشید ، اما مهم است که در انتخاب هر روشی حذر کنید و با متخصصان مجاز و معتبر مشورت کنید .

6 نظر در “زیبایی شما ارزشمند است/تزریق چربی

  1. حسام نبوی گفت:

    بسیار توضیحات خوب بود

  2. صبا یاری گفت:

    تزریق چربی تا چه مدت ماندگاره ؟

  3. fatima گفت:

    تزریق چربی برای تمامی نواحی صورت انجام میشه ؟

  4. هستی علیمی گفت:

    قیمت تزریق چربی در کلینیک شما چقدره ؟

  5. فرزانه جمالی گفت:

    چه کسانی ممکنه به تزریق چربی واکنش نشون بدن ؟

  6. Joshua Made گفت:

    Wow, this piece of writing is nice, my younger sister is analyzing these kinds of things,
    thus I am going to convey her.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *