مقالات

حتی یه دونه مو هم جا نمیندازیم/لیزر

لیزر موهای زائد

بهترین و دائمی ترین روش برای رفع موهای زائد بدن وصورت لیزر می باشد.

جایگاه لیزر در دنیای مدرن امروز

حتما تا کنون شنیده اید که بهترین و دائمی ترین روش برای رفع موهای زائد بدن لیزر می باشد .در سال های اخیر تقاضا برای لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است که باعث خلاص شدن از اپیلاسیون ، تیغ ، مواد موبر و دستگاه اپیلیدی می شود همچنین عوارضی مانند جوش و موهای زیر پوستی را نیز به دنبال ندارد.

در روش لیزر هم مانند هر تکنولوژی جدیدی بعضی افراد به دنبال سود جویی و به کار گیری از مواد و دستگاه های نامرغوب و ارائه خدمات با کیفیت و قیمت پایین تر هستند که نتیجه دلخواه را به مراجعه کنندگان نمی دهد و به همین دلیل بسیاری معتقدند که لیزر راه مناسبی برای خلاص شدن همیشگی از شر موهای زائد نیست و علاوه بر امکان بازگشت و هدر رفتن پول و وقت ممکن است در بعضی موارد به سلامتی شما نیز آسیب وارد شود ، بنابراین لازم است که اگر قصد انجام چنین کاری را دارید با کسب اطلاعات کافی از افراد و سایت های متخصص در این زمینه ابتدا مشاوره بگیرید و بعد با خیالی آسوده اقدامات لازم را انجام دهید.

لیزر چیست و عملکرد آن چگونه است؟

لیزر یک پرتو نوری است و عملکرد لیزر به گونه ای است که در آن دستگاه لیزر را بر روی موهای زائد قرار می دهند و نور لیزر با تاثیر مستقیم بر فولیکول مو باعث آسیب آن می شود و در نهایت مو از ریشه سوزانده می شود.

برای خلاص شدن از شر موهای زائد به روش لیزر روش ها ی متفاوتی مانند الکساندرایت، ND:YAG، دایود و… وجود دارد که تفاوت آن ها در تاثیر نور و خاصیت فیزیکی لیزرها است .

انواع روش های لیزر:

برای حذف موهای زائد روش ها و دستگاه های مختلفی وجود دارد که در زیر به توضیح چند مورد می پردازیم:

  1. سیستم های لیزری:
  2. طول موج پایین( 755 نانومتر) : دستگاه الکساندریت مناسب ترین طول موج برای پوست های روشن و موهای نازک (تایپ ۱ و ۲ ) است.
  3. طول موج متوسط(808 نانومتر): دستگاه دایود مناسب ترین طول موج برای  پوست های تیره و تایپ های پوستی 3 و 4 می باشد و مناسب ترین طول موج برای انجام لیزر رفع موهای زائد است.
  4. طول موج بالا(1064 نانومتر): دستگاه ان دی یاگ مناسب ترین و قوی ترین طول موج برای پوست های بسیار تیره و سیاه می باشد.
  5. سه طول موج:  دستگاه که بهترین عملکرد را هم بر روی پوست های تیره و هم بر روی پوست های روشن دارد. و با توجه به این که تایپ پوستی مردم ایران اکثرا 2، 3 و 4 می باشد این دستگاه بهترین عملکرد را بر روی پوست ایرانیان دارد .
  6. سیستم های غیر لیزری( سیستم های نوری لامپ های زنون): دستگاه های ای لایت (E-LIGHT) و آی پی ال (IPL) که با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند و در کنار آن برای تاثیر بهتر از رادیوفرکانس به طور همزمان استفاده می کند گفتنی است این روش برروی موهای کم رنگ (طلایی ، سفید) اثر بهتری دارد.

چرا لیزر چند جلسه توصیه می شود؟

در روش لیزر برای تاثیر قطعی و دائمی آن همیشه انجام چند جلسه با فاصله زمانی مشخص توصیه می شود زیرا موهای بدن دارای چرخه رشد و استراحت هستند و در یک زمان  مشخص ممکن است تعدادی در فاز رشد و بقیه در فاز استراحت باشند و لیزر بر روی آن بخشی از موها که در فاز استراحت هستند نمی تواند تاثیر بگذارد ، بنابراین لازم است چندین جلسه انجام شود تا تمامی موها در فاز رشد باشند و بر اثر لیزر از بین بروند.

موارد منع لیزر:

در لیزر موارد منع نیز وجود دارد و افراد با شرایط زیر نباید این کار را انجام دهند:

  • افراد دارای آفتاب سوختگی
  • افردای که از سولاریوم استفاده می کنند
  • افرادی که از قرص راکتون استفاده می کنند
  • افرادی که باردار هستند

بنابراین طبق موارد بالا لازم است قبل از انجام لیزر نیز مانند هر روش درمانی و زیبایی با پزشک متخصص صحبت کرده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید .

6 نظر در “حتی یه دونه مو هم جا نمیندازیم/لیزر

  1. حسینی گفت:

    لیزر شما چه دستگاهی هست ؟

  2. سیما طلوعی گفت:

    قرص راکتون چه تاثیری بر لیزر داره ؟

  3. حسام غریب گفت:

    توضیحات خوب بود .ممنون

  4. حسین خاشعی گفت:

    من جلسات زیادی لیزر رفتم ولی تاثیری نداشته

  5. نیما مددی گفت:

    هرجلسه لیزر دست هزینش چه قدر هست ؟

  6. بازتاب: tadalafil

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *